Tromsö 18 juni - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Jan & Attje Boom - WaarBenJij.nu Tromsö 18 juni - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Jan & Attje Boom - WaarBenJij.nu

Tromsö 18 juni

Blijf op de hoogte en volg Jan & Attje

19 Juni 2014 | Noorwegen, Tromsø

Gisteren in Karesuando ’s middags erg veel regen gehad, zodat de tent erg nat was toen we in de koffer doken. Wie had dan ook verwacht dat de tent droog was toen we opstonden en we hem weer droog in konden pakken. Het weer leek aardig wat te worden en we hadden het idee dat we al aan de lage temperaturen begonnen te wennen. Eenmaal in de auto bleek dat het het notabene 8 graden was!!!!! Dus er zit schot in de (temperatuur)zaak!!
Via de enige weg door het gebied, via Finland, de E8 zijn we naar Tromsö gereden. Onderweg hebben we regelmatig rendieren zien grazen in de aparte arctische natuur: kleine berkeboompjes, veel moeras en lage struikjes. Ook kwam er nog een vos voor ons de weg over, prachtig gezicht!! De omgeving verandert aanzienlijk als je meer richting de fjordenkust van Noorwegen komt, het wordt ruiger, er ligt nog sneeuw hier en daar.
In Tromsö aangekomen na veel regen en kou onderweg, zo’n 8 graden, besluiten we om eerst maar es te vragen op de camping of er misschien een hut vrij is voor ons. De Noorse campings zijn nl. iets minder uitgerust voor tentkampeerders: geen verblijfsruimte en een minimale gelegenheid om te koken. Nu is dat voor ons normaal geen probleem, maar bij de huidige pooltemperaturen is het toch wel lekker om ’s avonds redelijk comfortabel en warm te kunnen zitten. Op de camping in Tromsö was geen hut meer vrij i.v.m. de Midnight Sun Marathon en deze camping leek ons trouwens ook niet echt je van het. Doorgereden naar een camping zo’n 20 km verderop, konden we een prachtige hut krijgen, MET KACHEL en een prachtig uitzicht!!!! Wij helemaal blij!!!
’s Middags nog even in Tromsö gekeken en boodschappen gedaan.

• 19 Juni 2014 - 10:48

Rob Weekenstroo:

Hier is het ook niet warm !! hahaha!