Piteå – Gällivare 15 juni - Reisverslag uit Gällivare, Zweden van Jan & Attje Boom - WaarBenJij.nu Piteå – Gällivare 15 juni - Reisverslag uit Gällivare, Zweden van Jan & Attje Boom - WaarBenJij.nu

Piteå – Gällivare 15 juni

Blijf op de hoogte en volg Jan & Attje

15 Juni 2014 | Zweden, Gällivare

Op de camping in Piteå zijn we 2 nachten gebleven. We hadden daar een mooi plekje met uitzicht over de Botnische Golf, het weer was er zonnig, maar door de harde wind voelde het tamelijk koud aan. ’s Avonds konden we in de ontspanningsruimte binnen zitten en we konden er ook koken etc. Al met al zijn de campings hier in Zweden super ingericht voor tentkampeerders.
Ook heb ik nog de laatste lange kilometers gelopen voor de wedstrijd van volgende week, Jan ging mee op de fiets. Op deze manier komen we op de mooiste plekjes, waar we normaal met de auto niet zo snel kunnen komen.
Vanmorgen weer een beetje op tijd opgestaan en de tent weer afgebroken. Via de E4 verder naar het noorden en via de E10 vanaf Luleå wat meer het binnenland in. Vandaag hebben we een aantal mijlpalen bereikt tijdens deze vakantie: we zijn over de 2000 km-grens gekomen, hebben de eerste rendieren langs de weg gespot en we hebben de eerste sneeuw op de “bergen” gezien.
De campings zijn nog lang niet in vol bedrijf, daarom is het overal nog heerlijk rustig. Meestal zijn we de enigen met een tent, maar ja, dat is gebruikelijk. De campers zijn wel in de meerderheid. In Gällivare blijven we een paar nachten, dan gaan we via Karesuando aan de Finse grens naar Tromsö.
Eerst vanavond met onze Zwitserse medekampeerders naar het voetbal kijken!!

• 16 Juni 2014 - 15:05

Rob Weekenstroo:

Hehe, eindelijk jullie gevonden op deze site! jullie zijn al een aardig eind op weg!
    Koud He! rij voorzichtig en veel succes!!