Tromso 22 juni - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Jan & Attje Boom - WaarBenJij.nu Tromso 22 juni - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Jan & Attje Boom - WaarBenJij.nu

Tromso 22 juni

Blijf op de hoogte en volg Jan & Attje

22 Juni 2014 | Noorwegen, Tromsø

Graag had ik gistermorgen nog even een stukje willen gaan lopen, we hadden daarom voor de zekerheid de wekker maar gezet. Maar na een blik door het raam zijn we toch maar weer even het bed ingedoken, het regende weer eens. Ik begon ook steeds minder zin in die halve marathon te krijgen: kou, wind, regen, brrrrr en dat voor je lol, nou niet echt!! De rest van de dag stond wel in het teken van de wedstrijd van die avond: op tijd eten, kleding klaar leggen en vooral...besluiten wat ik aan ga doen.
In de loop van de middag begint het zowaar droog te worden en richting Tromsö begint zowaar een klein beetje blauwe lucht zichtbaar te worden!! Tegen 8 uur reden we naar de stad, we parkeerden buiten de stad, want de parkeergelden lopen er torenhoog op. We moesten daardoor wel een klein stukje lopen, de brug over en de stad in. Wij verwachtten een marathonentourage zoals in Enschede bij de marathon, maar niets van dat alles. Het leek wel een achteraf-boeren-loopje! De start van de marathon hebben we gezien: geen mensen langs de kant, een kale bedoening. Nou dat kan nog wat worden. Om 10 uur maar eens voorbereidingen treffen voor m’n eigen wedstrijd. Er staan zo’n 1100 lopers aan de start van de halve marathon. Ik heb lekker gelopen, we hebben het redelijk droog gehouden op een enkele sputter na. Heel erg jammer dat er zoveel bewolking was, want de route liep langs het water richting het vliegveld en daar zou je prachtige vergezichten kunnen hebben. Ik heb de wedstrijd volbracht in 1 uur en 44 min. en daar ben ik best wel tevreden mee. Thuisgekomen gauw even op internet gekeken wat de uitslagen waren en ja hoor, ik ben 2e geworden in mijn catergorie, dus dat wordt zondagmiddag naar de prijsuitreiking!!!!
Zondag tijdens de prijsuitreiking werden ook de nationale marathonkampioenen van Noorwegen gehuldigd, wat deze marathon was een NK. Ook ik moest naar voren komen voor de huldiging samen met de nr.’s 1 en 3, de nr. 1 was kennelijk al naar huis. We kregen allebei een gegraveerd glas. Verder was er tijdens de huldiging veel gepraat enzo, had niet veel om het lijf, dus we waren snel weer vertrokken naar onze hut.
Morgen vertrekken we weer richting Zweden om via Abisko naar Jokkmokk te reizen, afhankelijk van het weer, willen we daar een paar dagen blijven. We snakken naar een iets betere temperatuur dan elke dag zo’n 5 graden. Trouwens, tijdens de wedstrijd nam de temperatuur ongekende waarden aan: 8 graden en dat in de nacht, maar het was natuurlijk wel licht!!
De internetverbinding is hier op de Skittenelv camping bar slecht, dus ik weet nog niet wanneer we het verhaal kunnen publiceren!! Misschien in Abisko??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan & Attje

Wij zijn allebei Scandinavie liefhebbers, houden van de rust en de natuur van het noorden. We komen al zo'n 30 jaar in Zweden. We zijn nogal sportief, Jan fietst en ik ben een hardloper. Het doel van de komende reis naar Zweden is de Midnight Sun Marathon in Tromso, Noorwegen, waar ik de halve marathon ga lopen.

Actief sinds 23 Mei 2014
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 6981

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vakantie Zweden - Noorwegen

Landen bezocht: