Tromso 20 juni - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Jan & Attje Boom - WaarBenJij.nu Tromso 20 juni - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Jan & Attje Boom - WaarBenJij.nu

Tromso 20 juni

Blijf op de hoogte en volg Jan & Attje

21 Juni 2014 | Noorwegen, Tromsø

Gisteren hebben we in Tromso rond gekeken, een leuke, Noorse, stad. Veel gekleurde houten huizen, de karateristieke Ishavskerk en de lange brug over de fjord naar het centrum van de stad zijn DE bezienswaardigheden.
We hebben per auto i.p.v. op de fiets het parcours van de halve marathon bekeken, want het bleef maar regenen. Het ziet er aardig uit, niet al te veel beklimmingen, wat glooiend. Ook hebben we een bezoek gebracht aan het Polaria, een arctisch zee-aquarium. Er werd een film gedraaid over de flora en fauna op Svalbard (Spitsbergen), een prachtige film. Ook werd er aanschouwelijk gemaakt hoe de ijskap zich terugtrekt door de jaren heen, dat gaat over enkele kilometers per tientallen jaren.
Vandaag was het de bedoeling nog even een eindje hard te lopen, maar bij het opstaan was het al duidelijk: regen en afschuwelijk koud! Dus de was maar es gedaan, moet ook gebeuren, niet waar!! Vanaf 12 uur konden de startnummers opgehaald worden in het Rådhus, oftewel het gemeentehuis. Daar waren we dus niet enigen: een rij van hier tot..........! Maar het werd allemaal vlot afgehandeld en konden we, na de boodschappen, weer naar de camping rijden. En het blijft maar regenen en de temperatuur is niet boven de 5 graden uitgekomen vandaag. Ik heb toch ook nog maar een paar loophandschoentjes gekocht, want ik heb een gruwelijke hekel aan koude handen tijdens het lopen!!
Morgenvroeg een beetje bijtijds opstaan om toch even een klein stukkie te lopen, ik zou het bijna verleren!!

Jan & Attje

Wij zijn allebei Scandinavie liefhebbers, houden van de rust en de natuur van het noorden. We komen al zo'n 30 jaar in Zweden. We zijn nogal sportief, Jan fietst en ik ben een hardloper. Het doel van de komende reis naar Zweden is de Midnight Sun Marathon in Tromso, Noorwegen, waar ik de halve marathon ga lopen.

Actief sinds 23 Mei 2014