Karesuando 17 Juni - Reisverslag uit Karesuando, Zweden van Jan & Attje Boom - WaarBenJij.nu Karesuando 17 Juni - Reisverslag uit Karesuando, Zweden van Jan & Attje Boom - WaarBenJij.nu

Karesuando 17 Juni

Blijf op de hoogte en volg Jan & Attje

19 Juni 2014 | Zweden, Karesuando

We hebben vannacht weer een dieptepunt qua temperatuur bereikt, vanochtend toen we opstonden was het DRIE (3) GRADEN!! Bij het afbreken van de tent vielen onze handen er zowat vanaf, zo koud!!! Maar de lucht ziet er beter uit en.........die akelig harde wind is gaan liggen. We rijden over de enig weg die er is door dit gebied naar Karesuando, in het noorden van Zweden aan de grens met Finland. We vinden een leuke, eenvoudige, camping net buiten de dorp en het belangrijkste op dit moment: we kunnen er binnen bij de kachel zitten. ’s Middags hebben we nog in de omgeving rond gekeken: nogal kaal en moerassig. Morgen weer verder naar Tromsö.

Jan & Attje

Wij zijn allebei Scandinavie liefhebbers, houden van de rust en de natuur van het noorden. We komen al zo'n 30 jaar in Zweden. We zijn nogal sportief, Jan fietst en ik ben een hardloper. Het doel van de komende reis naar Zweden is de Midnight Sun Marathon in Tromso, Noorwegen, waar ik de halve marathon ga lopen.

Actief sinds 23 Mei 2014