Gällivare – Karesuando 16 – 17 Juni - Reisverslag uit Gällivare, Zweden van Jan & Attje Boom - WaarBenJij.nu Gällivare – Karesuando 16 – 17 Juni - Reisverslag uit Gällivare, Zweden van Jan & Attje Boom - WaarBenJij.nu

Gällivare – Karesuando 16 – 17 Juni

Blijf op de hoogte en volg Jan & Attje

19 Juni 2014 | Zweden, Gällivare

Vannacht, 16 juni, was het qua graden tot nu toe wel het dieptepunt, 5 graden! Vanmorgen eerst maar weer eens een uurtje hardgelopen samen met Jan op de fiets. Vanaf de camping hadden we een mooie weg gevonden om die uit te lopen/fietsen, maar een rondje zat er echt niet in. Onderweg begon het al: sneeuwvlokken kwamen ons om de oren!!! Later kwamen we in een ontzettende hagelbui terecht, zodat Jan toch nog even zijn regenbroek aan ging doen om een nat pak te voorkomen. Het bleef vandaag een dag met sneeuwbuien, afgewisseld met zon. We hebben nog een bezoekje gebracht aan de hoogste “berg” van de omgeving, de Dundret, waar het plaatselijke langlaufstadion ook is aangelegd. Je waaide er de broek uit, dus toch maar weer naar de camping om lekker bij de kachel een boek te lezen.
Morgen wordt het weer de tent inpakken en vertrekken naar Karesuando aan de Finse grens, waar we 1 nachtje zullen blijven op doorreis naar Tromsö. De weersvoorspelling is in ieder geval iets beter voor morgen, de temperatuur zal ook wat oplopen tot zo’n 8 à 9 graden, we zullen wel zien wat het wordt. Vanavond nog wel even naar het voetballen kijken, morgen zijn we weer van internet verstoken.

Jan & Attje

Wij zijn allebei Scandinavie liefhebbers, houden van de rust en de natuur van het noorden. We komen al zo'n 30 jaar in Zweden. We zijn nogal sportief, Jan fietst en ik ben een hardloper. Het doel van de komende reis naar Zweden is de Midnight Sun Marathon in Tromso, Noorwegen, waar ik de halve marathon ga lopen.

Actief sinds 23 Mei 2014